CONTRACT DE OFERTĂ PUBLICĂ
În vigoare de la 05.04.2024
ATENȚIE: Utilizarea Site-ului implică acceptarea Termenilor de utilizare ai site-ului web Belany.ro, care descriu modalitățile permise și interzise de utilizare a Site-ului. Prezentul Contract de ofertă publică reglementează procedura de achiziționare a Bunurilor pe Site și, prin urmare, vă recomandăm să îl citiți cu atenție înainte de a efectua orice achiziție pe Site-ul nostru.
PREAMBUL
Prezentul Acord de ofertă publică reglementează relația dintre dumneavoastră, în calitate de consumator sau client profesionist, și BELANY S.R.L., persoană juridică constituită în România, cu sediul social în București, Sector 3, strada NERVA TRAIAN, nr. 27-33, BLOCUL nr. 6, Scara B, Etajul 1; cod unic de înregistrare: 49085336 din 08.11.2023; înregistrată în Registrul Comerțului al Tribunalului București sub nr. J40/21124/2023 din data de 08.11.2023; Codul de înregistrare fiscală (C.I.E.): RO49085336; identificator european unic (EUID): ROONRC.J40/21124/2023, în calitate de vânzător, denumit în continuare „Vânzătorul”.
Dumneavoastră, în calitate de Consumator, persoană fizică, declarând că aveți cel puțin 18 ani, sau Client Profesional, denumit în continuare „Cumpărător”, achiziționați de la Vânzător Bunurile distribuite de acesta în conformitate cu prezentul Contract de ofertă publică (denumit în continuare „Contractul”). Prin urmare, aveți toate drepturile și obligațiile prevăzute în Contract și în Contractul (așa cum este definit mai jos).
Vânzătorul și Cumpărătorul sunt denumiți în continuare „Parte” și, colectiv, „Părțile”.
Pentru a facilita navigarea în Acord, puteți utiliza următorul cuprins:
1. DISPOZIȚII GENERALE 2
2. CONCEPTE ȘI DEFINIȚII 3
3. ÎNCHEIEREA CONTRACTULUI 4
4. PREȚ ȘI PLATĂ 7
5. PROMOTII 9
6. COST, METODE DE LIVRARE ȘI TERMENI DE LIVRARE A MARFURILOR 9
7. DISPONIBILITATEA PRODUSELOR 11
8. MOMENTUL VÂNZĂRII. TRANSFERUL DREPTULUI DE PROPRIETATE 11
9. TRANSFERUL RISCULUI 11
10. DREPTUL DE RETRAGERE DIN CONTRACT 12
11. RECLAMAȚII PRIVIND MĂRFURILE 15
12. REZILIAREA CONTRACTULUI 19
13. RĂSPUNDERE. LIMITAREA RĂSPUNDERII 19
14. DISPOZIȚII PENTRU CLIENȚII PROFESIONIȘTI 21
15. FORȚĂ MAJORĂ 23
16. SOLUȚIONAREA LITIGIILOR ȘI LEGISLAȚIA APLICABILĂ 24
17. DECLARAȚII ȘI RECUNOAȘTERI 25
18. DIVERSE 26
19. CONTACT 27
1. DISPOZIȚII GENERALE
1.1. Utilizarea Magazinului online necesită ca dispozitivele finale și sistemul de telecomunicații utilizate de Cumpărător să îndeplinească anumite cerințe tehnice. Pentru a utiliza Magazinul online, Cumpărătorul trebuie să aibă acces la un computer sau terminal cu acces la Internet.
1.2. Acordul se adresează atât consumatorilor, cât și clienților profesioniști care utilizează magazinul online sau încheie contracte (cu excepția secțiunii 14 din acord, care se adresează numai clienților profesioniști).
1.3. Acordul este întocmit pe baza:
1. dispozițiile Ordonanței de urgență nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în contractele cu profesioniștii, precum și modificarea și completarea unor acte normative („OU 34/2014”), Ordonanța Guvernului nr. 21 din 21 august 1992 21/1992 privind protecția consumatorilor, Ordonanța de urgență nr. 141 din 28 decembrie 2021 privind anumite aspecte ale contractelor de vânzare de conținut digital și servicii digitale, Legea nr. 356/2002 privind comerțul electronic, Ordonanța de urgență nr. 140 din 28 decembrie 2021 privind anumite aspecte ale contractelor de vânzare de bunuri, Legea nr. 287/2009 privind Codul civil (pentru persoane juridice), Ordonanța Guvernului nr. 99 din 29 august 2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de pe piață și alte acte normative și de reglementare care pot fi aplicabile relațiilor dintre părți,
2. Comanda Cumpărătorului adresată Vânzătorului pentru achiziționarea Bunurilor,
3. faptul că, în urma Comenzii Cumpărătorului, a fost încheiat un Contract de vânzare-cumpărare la distanță între Cumpărător și Vânzător, în conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență nr. 34/2014 și ale Codului Civil românesc.
1.4. Acceptarea Acordului este voluntară, dar este necesară în scopul plasării Comenzii de către Cumpărător. Cumpărătorii pot accesa Contractul în orice moment prin intermediul linkului de pe pagina principală a Site-ului și îl pot descărca și/sau imprima singuri.
1.5. În conformitate cu legislația aplicabilă, Vânzătorul își rezervă dreptul de a restricționa posibilitatea de a plasa o Comandă prin Magazinul online persoanelor cu vârsta sub 18 ani. În acest caz, potențialul Cumpărător va fi informat cu privire la cele de mai sus.
1.6. Acordul nu necesită semnarea și ștampilarea de către Cumpărător/reprezentantul autorizat al Cumpărătorului și rămâne în vigoare și produce efecte.
1.7. Dacă Vânzătorul și Cumpărătorul au semnat fiecare un contract separat de vânzare-cumpărare, atunci contractul semnat va prevala asupra Acordului.
2. CONCEPTE ȘI DEFINIȚII
2.1. Ori de câte ori sunt utilizați următorii termeni cu majuscule, aceștia vor fi interpretați după cum urmează, cu excepția cazului în care se specifică altfel în contextul utilizării lor:
„Magazin online” — platforma de vânzări, https://belany.ro, care permite plasarea de Comenzi de către Cumpărător, precum și furnizarea de servicii puse la dispoziție de Vânzător („Site”, „Magazin online”).
„Cont” — serviciu electronic pus la dispoziția Cumpărătorului de către Site, identificat prin adresa de e-mail (Login) și Parola, introduse de Cumpărător, resurse colectate de sistemul IT al Site-ului și care permit Cumpărătorului să utilizeze funcționalități/servicii suplimentare (de exemplu, vizualizarea Comenzilor etc.).
„Login” — adresa de e-mail a Cumpărătorului furnizată în Magazinul online în timpul creării Contului.
„Parolă” — șir alfanumeric necesar pentru autorizarea accesului la Cont, stabilit de Cumpărător la crearea Contului.
„Colet” — ambalaj de protecție în care Bunurile sunt livrate Cumpărătorului.
„Comandă” — o cerere a Cumpărătorului adresată Vânzătorului prin intermediul Site-ului pentru a cumpăra un anumit Bun sau mai multe Bunuri care sunt distribuite sau vândute de Vânzător.
„Bunuri” — orice bunuri mobile tangibile distribuite și furnizate de Vânzător și care au fost comandate de Cumpărător pe Magazinul online, astfel încât Părțile au încheiat Contractul.
„Consumator” — orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociații, care acționează în scopuri care nu țin de comerțul, afacerea, industria sau producția, meșteșugul sau profesia sa, astfel cum sunt definite la articolul 2 alineatul 2 din Ordonanța Guvernului nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Dacă Cumpărătorul este o persoană fizică, acesta este un Consumator.
„Client profesionist” — orice persoană fizică sau juridică, precum și orice altă entitate care, prin plasarea unei Comenzi online pe Magazinul online, acționează în scopuri specifice activității sale comerciale sau profesionale, nefiind un Consumator în conformitate cu legea.
„Contract” — un contract de vânzare-cumpărare la distanță încheiat între Vânzător și Cumpărător în cadrul unui sistem organizat de vânzare la distanță, în special prin internet, fără prezența fizică simultană a Părților, cu utilizarea exclusivă a unuia sau mai multor mijloace de comunicare la distanță, până la momentul încheierii contractului, inclusiv, în temeiul căruia Vânzătorul transferă sau se angajează să transfere proprietatea asupra Bunurilor către Cumpărător, iar Cumpărătorul plătește sau se angajează să plătească prețul acestora în conformitate cu principiile stabilite în Acord; prezentul Acord face parte integrantă din Contractul încheiat în temeiul său și conține dispozițiile acestuia.
„Coș de cumpărături” — serviciul pe care Site-ul îl oferă fiecărui Cumpărător și care permite plasarea unei Comenzi pentru unul sau mai multe Bunuri, introducerea codurilor de reducere care facilitează reducerea prețului în cadrul anumitor Promoții (dacă este cazul), vizualizarea prețului fiecărui Bun în parte și al tuturor Bunurilor împreună. Coșul de cumpărături colectează ofertele trimise de Cumpărător pentru încheierea Contractului. Prin intermediul unei Comenzi, Cumpărătorul poate adăuga mai multe Produse în Coșul de cumpărături pentru a încheia Contractul.
„Transportator” — compania care furnizează servicii de transport și livrează Coletul Cumpărătorului.
„Zi lucrătoare” — una dintre zilele de luni până vineri, cu excepția sărbătorilor legale, care sunt declarate zile libere în România.
„Promoții” — condiții speciale de vânzare, reglementate în condițiile exprimate în Magazinul online, propuse de Vânzător într-un anumit interval de timp, de care Cumpărătorul poate beneficia în condițiile specificate acolo, de exemplu reducerea prețului sau a costurilor de livrare, în limita stocurilor disponibile (art. 32 din Ordonanța Guvernului 99/2000).
3. ÎNCHEIEREA CONTRACTULUI
3.1. Urmați instrucțiunile din Magazinul online și prevăzute în Contract pentru a plasa o Comandă. Fiecare Comandă reprezintă o ofertă fermă din partea Cumpărătorului de a achiziționa Bunurile specificate în Comandă, în conformitate cu prezentul Contract. Orice persoană care înregistrează un Cont și plasează o Comandă în Magazinul online furnizează datele sale personale și este de acord ca acestea să fie prelucrate de Vânzător în condițiile definite în Politica de confidențialitate disponibilă la https://belany.ro/privacy/.
3.2. Încheierea Contractului între Cumpărător și Vânzător are loc după ce Cumpărătorul a plasat Comanda în conformitate cu clauza 3.5 din prezentul document. Contractul va fi încheiat numai prin intermediul Magazinului online și după acceptarea Acordului de către Cumpărător.
3.3. Vânzătorul permite Cumpărătorului să plaseze Comanda prin intermediul Magazinului online în următoarea manieră:
Cumpărătorul adaugă Bunurile selectate în Coșul de cumpărături și apoi accesează formularul de Comandă.
Cumpărătorul, care are un cont, confirmă în formularul de comandă conformitatea datelor necesare pentru încheierea și finalizarea contractului. Cumpărătorul care nu are un cont trebuie să completeze formularul de comandă individual cu datele sale necesare pentru încheierea și executarea contractului. În fiecare caz, furnizarea de date inexacte sau incorecte de către cumpărător poate duce la imposibilitatea finalizării contractului. În formularul de comandă este necesar să se specifice următoarele date ale consumatorului: numele complet, adresa (strada, numărul casei, codul poștal, orașul, țara), adresa de e-mail, numărul de telefon de contact și datele referitoare la contract: bunuri, cantitatea bunurilor, dacă este disponibilă, locul și metoda de livrare a bunurilor, metoda de plată. În cazul Clientului profesionist, este necesar să se furnizeze și datele companiei, dacă acesta a solicitat emiterea unei facturi cu TVA în formular, precum și codul de identificare fiscală.
Cumpărătorul alege una dintre metodele de livrare oferite de Magazinul online.
Cumpărătorul alege metoda de plată a prețului și a eventualelor costuri — din suma totală indicată în formularul de comandă pentru a încheia Contractul.
În plus, Cumpărătorul are posibilitatea de a furniza comentarii suplimentare cu privire la Comanda sau livrarea sa, precum și de a alege opțiunea de confirmare a Comenzii prin telefon.
Cumpărătorul trimite Comanda către Vânzător (trimite Comanda) prin intermediul funcționalității Magazinului online prevăzute în acest scop (butonul „Plasați o comandă” sau similar) și consimte la Acord.
În timpul plasării comenzii, până la apăsarea butonului „Plasați o comandă” sau a unui buton similar, Cumpărătorul are posibilitatea de a corecta datele introduse în secțiunea Coș de cumpărături, adăugând sau ștergând articolul din Coșul de cumpărături.
În funcție de metoda de plată aleasă, Cumpărătorul poate fi redirecționat către o pagină a unui furnizor de servicii extern, care oferă servicii de plată în scopul efectuării plății.
În orice etapă a plasării unei Comenzi, Cumpărătorul poate anula Comanda întrerupând procesul și părăsind Site-ul. O Comandă a cărei plasare nu a fost finalizată nu va fi procesată și nu va da naștere la nicio obligație pentru Vânzător și Cumpărător. Produsele adăugate de Cumpărător în Coșul de cumpărături vor fi stocate în acesta timp de 30 (treizeci) de zile, cu condiția ca Cumpărătorul să nu le elimine mai devreme.
3.4. Făcând clic pe butonul „Plasați o comandă” sau un buton similar, Cumpărătorul plasează o comandă fermă pentru Produsele din Coșul de cumpărături. La scurt timp după primirea Comenzii, Vânzătorul va trimite Cumpărătorului un e-mail de confirmare a Comenzii. E-mailul de confirmare a Comenzii nu constituie acceptarea Comenzii de către Vânzător, ci confirmă doar faptul că Vânzătorul a primit Comanda Cumpărătorului.
3.5. În termen de 1 (una) până la 3 (trei) zile lucrătoare de la momentul plasării comenzii de către Cumpărător, Vânzătorul o va examina și (dacă toate condițiile sunt îndeplinite) o va transfera serviciului de livrare. După verificarea comenzii de către Vânzător fără întârzieri nejustificate, Vânzătorul va trimite Cumpărătorului un mesaj la adresa de e-mail specificată în comandă, după cum urmează:
confirmarea acceptării uneia sau mai multor propuneri individuale pentru Bunurile prezentate în Comandă și confirmarea încheierii Contractului, care va conține și detaliile livrării („Acceptare”); sau
informații privind neacceptarea unor sau a tuturor propunerilor pentru Bunurile prezentate în Comandă, în conformitate cu clauza 3.7 din prezentul document.
3.6. Înainte de primirea confirmării Vânzătorului, Cumpărătorul poate retrage Comanda. Dacă Cumpărătorul a efectuat anterior o plată, Vânzătorul va rambursa fondurile plătite în conformitate cu clauza 3.8 din Acord. Contractul, care include conținutul Acordului, se încheie la Acceptarea Comenzii (Comenzilor), adică la primirea de către Cumpărător a mesajului menționat la clauza 3.5 (a) de mai sus cu privire la Bunurile conținute în acesta. Vânzătorul va trimite Cumpărătorului confirmarea termenilor Contractului la adresa de e-mail furnizată de Consumator.
3.7. Dacă nu există posibilitatea de a accepta toate sau o parte din propunerile prezentate în cadrul Comenzii, Vânzătorul va contacta Cumpărătorul pentru a:
informa Cumpărătorul cu privire la imposibilitatea de a accepta toate propunerile prezentate în Comandă la încheierea Contractului; sau
confirma disponibilitatea Cumpărătorului de a îndeplini parțial Comanda pentru care Vânzătorul a acceptat propunerile la încheierea Contractului. În acest caz, Cumpărătorul poate anula întreaga Comandă (în ceea ce privește toate propunerile), ceea ce nu încalcă dreptul său de retragere din Contract. Anularea Comenzii de către Cumpărător eliberează Vânzătorul de obligația de a executa Comanda. În cazul anulării Comenzii, se aplică clauza 3.8 de mai jos.
3.8. Dacă propunerile prezentate în Comandă nu pot fi acceptate, Contractul, în ceea ce privește Bunurile, nu se încheie, iar Vânzătorul va returna fără întârziere plata efectuată de Consumator în termen de cel mult 7 (șapte) zile lucrătoare (cu condiția ca plata să fi fost efectuată), în măsura în care Contractul nu a fost încheiat. Se aplică în mod corespunzător prevederile clauzei 10.6.2 din prezentul document.
3.9. Cu toate acestea, Vânzătorul poate informa Cumpărătorul cu privire la starea Comenzii, în special prin trimiterea unui mesaj la adresa de e-mail sau prin telefon. În plus, Cumpărătorul are posibilitatea de a urmări în mod independent starea Comenzii sale în Cont.
3.10. Orice cheltuieli suportate de Cumpărător în legătură cu încheierea Contractului prin mijloace de comunicare la distanță (de exemplu, conexiune la internet sau apeluri telefonice) vor fi suportate exclusiv de Cumpărător.
3.11. Prin plasarea Comenzii, Cumpărătorul declară că, înainte de încheierea Contractului, având în vedere că acesta este încheiat la distanță, a fost informat de către Vânzător cu privire la toate aspectele relației contractuale dintre Părți, precum și cu privire la Bunuri.
3.12. În acest sens, Vânzătorul a publicat pe Magazinul online toate informațiile cerute de legislația aplicabilă, iar Cumpărătorul declară, de asemenea, că are cunoștință de aceste informații. Prin urmare, Cumpărătorul declară că informațiile au fost furnizate de Vânzător într-o manieră clară și ușor de înțeles, Cumpărătorul declarând, de asemenea, că știe, înțelege și își asumă:
că minorii cu vârsta sub 18 ani nu au dreptul să plaseze comenzi în magazinul online;
principalele caracteristici ale bunurilor;
identitatea vânzătorului și datele de contact ale vânzătorului;
prețul total al bunurilor, inclusiv toate taxele și, după caz, toate costurile suplimentare de transport, livrare, poștale sau alte taxe sau comisioane bancare, toate acestea fiind suportate de cumpărător;
faptul că încheierea Contractului implică o obligație de plată din partea Cumpărătorului;
condițiile de plată, livrarea Bunurilor;
procedura Vânzătorului pentru soluționarea reclamațiilor, prevăzută în Contract;
condițiile pentru exercitarea Dreptului de retragere al Cumpărătorului, în conformitate cu secțiunea 10 din prezentul document;
momentul încheierii Contractului este momentul confirmării, pe un suport durabil, de către Vânzător a acceptării Comenzii transmise de Cumpărător.
3.13. Vânzarea către minori. Magazinul online nu vinde Bunuri către minori. Dacă aveți sub 18 ani, vă rugăm să solicitați unui părinte/tutore să plaseze o Comandă în numele dvs. sau să autorizeze plasarea unei Comenzi. Pentru mai multe informații, ne puteți contacta oricând la adresa belany.romania@gmail.com.
3.14. În cazul unui Cumpărător care este Client Profesional, valoarea minimă permisă a Comenzii este de 500 RON, până la atingerea acestei sume, Clientul Profesional fiind privat de posibilitatea de a plasa Comanda. Consumatorilor nu li se impun restricții privind valoarea minimă a Comenzii.
3.15. Vânzătorul are dreptul de a refuza Comanda, fie din motive obiective (de exemplu, dar fără a se limita la, prezumția de fraudă, Cumpărătorul este minor și nu a dovedit existența consimțământului reprezentanților legali, Bunurile nu se află în stocul Vânzătorului și nu vor fi în stoc pentru încă 30 de zile de la data Comenzii).
4. PREȚ ȘI PLATĂ
4.1. Prețurile Bunurilor afișate pe site-ul Magazinului online sunt indicate în lei români și includ toate taxele aplicabile, inclusiv TVA.
4.2. Prețul Bunurilor poate fi majorat cu costurile de livrare, afișate separat, care depind de metoda de livrare aleasă.
4.3. Prețul afișat în Comanda completată și plasată, confirmat ulterior prin e-mailul de confirmare a Comenzii, este prețul final, obligatoriu atât pentru Vânzător, cât și pentru Cumpărător. Prețul afișat în Comanda completată, plasată și confirmată nu se va modifica, indiferent dacă Vânzătorul modifică ulterior prețul acelor Bunuri.
4.4. Prețul poate fi plătit într-unul din următoarele moduri prevăzute în Magazinul online (https://belany.ro/livrare-si-plata/): (i) prin plata la primirea coletului, (ii) online în Magazinul online folosind un card bancar acceptat de platforma de plată contractată de Vânzător, (iii) plata pe baza facturii emise de Vânzător.
4.4.1. Plata la primirea coletului înseamnă că Comanda este plătită atunci când este predată Cumpărătorului de către un curier autorizat sau când Comanda este ridicată de Cumpărător de la sucursala serviciului de livrare. Refuzul de a primi coletul chiar și în termenul suplimentar va duce la rezilierea Contractului.
4.4.2. Plata online cu cardul înseamnă că, la finalizarea Comenzii, Cumpărătorul va fi redirecționat către un server de plată terț, unde va completa informațiile de plată. Informațiile vor fi verificate, comanda confirmată și prețul de achiziție retras din contul bancar al Cumpărătorului. Pentru a efectua decontările în acest mod, Vânzătorul utilizează serviciile furnizorului de servicii de plată PayU (PayU S.A. cu sediul social în Poznań, 60-166 Poznań, str. Grunwaldzka 186, înregistrată în Registrul Antreprenorilor ținut de Tribunalul Regional din Poznan - Nowe Miasto și Wilda din Poznan, Secția Economică nr. 8 a Registrului Național Juridic, KRS (RNJ) 0000274399, cu numărul de identificare fiscală NIP (CIF) 779-23-08-495, instituție națională de plată supravegheată de Autoritatea de Supraveghere Financiară din Polonia, înregistrată în Registrul Serviciilor de Plată sub numărul IP1/2012).
4.4.3. Plata pe baza facturii înseamnă că prețul de achiziție, inclusiv eventualele costuri de livrare sau alte cheltuieli, va fi plătit în contul bancar al Vânzătorului, pe baza facturii emise de acesta și trimise la adresa de e-mail a Cumpărătorului specificată în Comandă înainte de expedierea Bunurilor. Cumpărătorul va plăti factura în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare de la data emiterii acesteia de către Vânzător. Prețul tranzacției se consideră plătit atunci când suma Comenzii a fost creditată în contul bancar al Vânzătorului. Dacă Vânzătorul nu primește plata de la Cumpărător, Vânzătorul poate contacta Cumpărătorul pentru a-i reaminti să efectueze plata, inclusiv prin trimiterea unui e-mail. Neplata facturii în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare va duce la respingerea Comenzii efectuate de Cumpărător.
4.5. Cu excepția cazului în care se specifică altfel în Contract sau în timpul procesului de Comandă, Cumpărătorul va fi singurul responsabil pentru plata oricăror comisioane percepute de banca sa sau de furnizorul metodei de plată alese (de exemplu, comisioane de transfer, comisioane de schimb valutar etc.). Pentru informații despre aceste comisioane, vă rugăm să contactați în prealabil banca care emite instrumentul de plată / furnizorul de servicii bancare. În cazul în care plata se efectuează utilizând un cont într-o monedă diferită de leul românesc, poate avea loc o dublă conversie, al cărei cost va fi suportat de Cumpărător în mod independent.
4.6. Bunurile pot fi livrate numai după confirmarea plății de către Cumpărător (cu excepția plății la primirea coletului). Vânzătorul nu este obligat să livreze niciun Bun până la primirea plății integrale pentru acestea.
4.7. Vânzătorul își rezervă dreptul de a modifica prețul Bunurilor existente în Magazinul online, de a lansa Bunuri noi, de a lansa și anula Promoții în Magazinul online sau de a le modifica, în conformitate cu prevederile Codului civil și ale altor legi aplicabile din România.
5. PROMOTII
5.1. Periodic, Vânzătorul are dreptul de a organiza Promoții, în cadrul cărora Vânzătorul poate oferi reduceri la Produse. Promoțiile pot include, fără a se limita la, reduceri, oferte speciale și vânzări cu durată limitată.
5.2. Ofertele promoționale vor fi disponibile pentru o perioadă limitată, stabilită de Vânzător. Durata fiecărei Promoții va fi clar menționată la început, indicând datele de începere și de încheiere.
5.3. Promoțiile se pot aplica unei game selectate de Produse sau întregului stoc al Magazinului online. Detaliile fiecărei Promoții, inclusiv Produsele eligibile și reducerile corespunzătoare, vor fi comunicate prin canale oficiale, cum ar fi site-ul web al Magazinului online sau materiale promoționale.
5.4. Cantitatea de Produse promoționale poate fi limitată, disponibilitatea Produselor promoționale poate varia și este supusă disponibilității stocului. Vânzătorul își rezervă dreptul de a modifica sau de a înceta orice Promoție fără notificare prealabilă.
5.5. Promoțiile disponibile în Magazinul online nu sunt cumulative, cu excepția cazului în care se specifică altfel în Promoție.
6. COSTUL, METODELE DE LIVRARE ȘI TERMENII DE LIVRARE A MARFURILOR
6.1. Livrarea mărfurilor comandate pe magazinul online se va efectua numai pe teritoriul României. Livrarea poate fi efectuată pe teritoriul Uniunii Europene pentru clienții profesioniști care sunt înregistrați ca plătitori de TVA, în urma acordului cu vânzătorul.
6.2. Livrarea mărfurilor către cumpărător va fi plătită de către cumpărător, cu excepția cazului în care contractul prevede altfel. Costurile de livrare a Bunurilor (pentru transport, livrare și servicii poștale) sunt indicate pe paginile Magazinului online în momentul plasării Comenzii.
6.3. Vânzătorul poate oferi Cumpărătorului următoarele metode de livrare sau recepție a Coletului:
Livrare prin curier;
Livrare prin curier cu plata la livrare;
Livrare la cutia poștală.
6.4. Metodele de livrare disponibile pot depinde de metoda de plată aleasă de Cumpărător.
6.5. Timpul total de așteptare pentru livrarea Bunurilor către Cumpărător (timpul de livrare) constă în timpul necesar Vânzătorului pentru a verifica și confirma Comanda, a pregăti Comanda pentru livrare și timpul de livrare a Coletului (Coletelor) de către Transportator.
6.6. La plasarea Comenzii, Vânzătorul se angajează să verifice și să confirme/respingă Comanda, furnizând o justificare în termen de 3 (trei) zile lucrătoare. În cazul confirmării Comenzii, Vânzătorul este obligat să transfere Coletul (Coletele) către Transportator fără întârzieri nejustificate. Odată ce coletul (coletele) este (sunt) predat(e) transportatorului, Cumpărătorul va primi o confirmare prin e-mail și/sau telefon, care va conține și informații despre livrare și va permite Cumpărătorului să o urmărească.
6.7. Termenul de livrare începe din momentul expedierii Bunurilor comandate de către Vânzător și nu poate depăși 10 (zece) zile lucrătoare de la data acceptării Comenzii. Termenul de livrare poate diferi de locația de livrare specificată. Dacă coletul nu este livrat Cumpărătorului în termenul specificat mai sus din vina Vânzătorului, Cumpărătorul poate solicita Vânzătorului să livreze coletul într-un termen suplimentar de cel mult 30 (treizeci) de zile de la data solicitării. În măsura în care Vânzătorul nu livrează Bunurile Cumpărătorului nici măcar în acest termen din vina sa exclusivă, Cumpărătorul are dreptul să rezilieze Contractul. În acest caz, Consumatorul va solicita rambursarea costului Comenzii și a altor plăți (dacă există) în conformitate cu condițiile stabilite la clauza 10.6 din Acord.
6.8. Vânzătorul poate livra toate Bunurile comandate Cumpărătorului simultan (de obicei într-un singur Colet) sau în mai multe livrări consecutive, în special dacă anumite Bunuri nu sunt în stoc la momentul livrării sau dacă Vânzătorul consideră că, având în vedere strategia sa comercială, livrarea consecutivă este mai avantajoasă pentru Părți sau, având în vedere dimensiunile Coletului, nu este posibilă expedierea într-o singură livrare. Livrarea prin mai multe expedieri se va face cu acordul prealabil al Cumpărătorului.
6.9. În cazul în care Cumpărătorul își schimbă adresa de livrare, Cumpărătorul va notifica Vânzătorul cu privire la acest fapt înainte ca Vânzătorul să transfere Bunurile către Transportator pentru livrarea către Cumpărător. În caz contrar, se va considera că Vânzătorul și-a îndeplinit obligația de livrare, iar Cumpărătorul poate fi obligat să plătească costul livrării Bunurilor la noua adresă notificată de Cumpărător.
6.10. Livrarea Bunurilor se efectuează în condițiile stabilite de regulile de transport ale Transportatorului. Vânzătorul nu va fi răspunzător pentru imposibilitatea transferului Bunurilor în modul ales de Cumpărător din cauza circumstanțelor cauzate de acțiunile Transportatorului.
6.11. Vânzătorul nu este responsabil pentru acțiunile Transportatorului legate de transferul Bunurilor către Cumpărător.
6.12. În cazul în care valoarea totală a Comenzii Cumpărătorului depășește 500 RON, Vânzătorul poate exonera Cumpărătorul de obligația de a plăti livrarea Bunurilor pe teritoriul României și o poate prelua. Vânzătorul nu exonerează Cumpărătorul (Clientul Profesional) de obligația de a plăti livrarea Bunurilor în alte țări decât România, inclusiv în țările UE.
7. DISPONIBILITATEA PRODUSELOR
7.1. Vânzătorul nu poate garanta că Produsele care se află la un moment dat în Magazinul online vor fi disponibile pentru cumpărare. Vânzătorul nu va avea nicio răspundere față de Cumpărător în cazul în care Produsele nu mai sunt disponibile în Magazinul online.
7.2. Deși Vânzătorul va încerca să aibă informații actualizate în timp real cu privire la disponibilitatea Produselor în Magazinul online, Vânzătorul nu poate garanta că aceste informații vor fi actualizate în permanență. Onorarea tuturor Comenzilor este condiționată de disponibilitatea Produselor în stoc.
7.3. În măsura în care Produsele nu sunt disponibile, dar Cumpărătorul a plasat deja o Comandă, Vânzătorul va informa Cumpărătorul cu privire la indisponibilitatea acestor Produse și va recomanda Produse similare de valoare egală sau apropiată care pot fi comandate. În măsura în care Cumpărătorul nu dorește să comande Produse similare recomandate de Vânzător, Vânzătorul va anula Comanda și, în măsura în care Cumpărătorul a plătit deja prețul Produselor, Vânzătorul va rambursa banii cât mai curând posibil, în conformitate cu clauza 3.8 din prezentul document.
8. MOMENTUL VÂNZĂRII. TRANSFERUL DREPTULUI DE PROPRIETATE
8.1. Informațiile disponibile pe site-ul web al Magazinului online nu constituie o ofertă în sensul Codului civil, nu constituie un precontract sau alt angajament al Vânzătorului față de Cumpărător. Contractul se consideră încheiat numai atunci când Cumpărătorul primește prin e-mail de la Vânzător confirmarea Comenzii (sub rezerva secțiunii 3 din prezentul document).
8.2. Transferul dreptului de proprietate asupra Bunurilor va avea loc la livrarea coletului (coletelor) care conține (conțin) Bunurile, sub rezerva plății integrale a prețului și a costurilor de livrare (dacă este cazul).
9. TRANSFERUL RISCULUI
9.1. Riscul de pierdere sau deteriorare a Bunurilor va fi transferat Consumatorului în momentul în care Consumatorul sau o terță parte desemnată de Consumator, alta decât Transportatorul, intră în posesia fizică a Bunurilor. Cu toate acestea, riscul va fi transferat Consumatorului în momentul livrării Bunurilor către Transportator, dacă Transportatorul a primit instrucțiuni de la Consumator să transporte Bunurile și această opțiune nu a fost oferită de Vânzător, fără a aduce atingere drepturilor Consumatorului față de Transportator.
9.2. Dacă Cumpărătorul este un Consumator, Vânzătorul suportă riscul de deteriorare accidentală sau pierdere a Bunurilor în timpul transportului. Consumatorul trebuie să inspecteze livrarea la timp și în modul acceptat pentru livrarea acestui tip. Dacă Bunurile sunt livrate cu deteriorări sau pierderi evidente în timpul transportului, Consumatorul trebuie, dacă este posibil, să raporteze acest defect Transportatorului (curierului) și Vânzătorului cât mai curând posibil și să ia orice alte măsuri necesare pentru a determina posibila răspundere a Transportatorului, în special prin confirmarea stării livrării. Reclamațiile cumpărătorului cu privire la defectele vizibile ale coletului, completitudinea și calitatea acestuia nu vor fi acceptate după primirea/acceptarea mărfurilor de către cumpărător.
10. DREPTUL DE RETRAGERE DIN CONTRACT
10.1. Cu excepția cazurilor prevăzute la art. 16 din EO 34/2014, Consumatorul are dreptul de a se retrage din Contract în termen de 14 (paisprezece) zile calendaristice („Dreptul de retragere”), fără a fi obligat să justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute și stabilite la clauza 10.7.4 din prezentul document. Înainte de încheierea contractului, consumatorul a fost informat de către vânzător și, prin urmare, cunoaște condițiile de exercitare a dreptului de retragere disponibile pe https://belany.ro/public-offer/. Astfel, Consumatorul declară și recunoaște că a fost informat de către Vânzător cu privire la Dreptul de retragere, precum și că a avut înainte de încheierea Contractului și că are în continuare, pe durata executării Contractului, toate mijloacele pentru a adresa Vânzătorului orice întrebări referitoare la exercitarea Dreptului de retragere.
10.2. Perioada de 14 (paisprezece) zile calendaristice se calculează de la data primirii coletului de către consumator („Perioada de returnare”). Perioada de returnare se calculează separat pentru fiecare livrare de colete, în cazul livrărilor succesive de bunuri care au făcut obiectul unei singure comenzi.
10.3. Pe durata Perioadei de returnare, Părțile își vor îndeplini obligațiile contractuale specificate în această secțiune, inclusiv, dar fără a se limita la, clauzele 10.6 și 10.7 din prezentul document.
10.4. Pentru a exercita Dreptul de retragere în timp util, Consumatorul trebuie să informeze Vânzătorul cu privire la dreptul de retragere printr-o declarație neechivocă. Declarația de retragere din contract poate fi transmisă utilizând formularul online de retragere disponibil la următorul link: https://belany.ro/retururi-de-achizi-ie.
10.5. Vânzătorul va comunica consumatorului, prin e-mail, confirmarea primirii notificării consumatorului privind exercitarea dreptului de retragere de către cumpărător. În cazul în care Consumatorul declară că nu are o adresă de e-mail validă, confirmarea prin telefon este suficientă, dacă Consumatorul nu solicită în mod expres confirmarea în scris, prin scrisoare trimisă prin e-mail, poștă sau curier.
10.6. Atunci când Consumatorul exercită dreptul de retragere, Vânzătorul are următoarele obligații:
10.6.1. Să ramburseze Consumatorului prețul Bunurilor în termen de cel mult 14 (paisprezece) zile de la data la care Consumatorul a informat Vânzătorul cu privire la exercitarea Dreptului de retragere, după ce Vânzătorul a confirmat primirea acestei informații în conformitate cu prevederile contractuale și numai după ce Vânzătorul a primit Bunurile returnate de Consumator sau Consumatorul furnizează dovada returnării, oricare dintre aceste situații survine mai întâi, în cazul în care Bunurile returnate nu sunt preluate direct de Vânzător. Dacă Bunurile returnate sunt preluate de Vânzător, în conformitate cu opțiunea Consumatorului exprimată la momentul exercitării Dreptului de retragere, atunci perioada de 14 zile pentru rambursarea prețului va curge de la data la care Vânzătorul a confirmat notificarea Cumpărătorului privind retragerea din Contract;
10.6.2. Pentru a rambursa plățile efectuate de consumator utilizând aceeași metodă de plată utilizată de consumator, cu excepția cazului în care consumatorul a acceptat în mod expres o altă metodă de returnare care nu implică niciun cost pentru consumator. Dacă plata nu poate fi rambursată utilizând aceeași metodă de plată utilizată de consumator din cauza faptului că vânzătorul nu mai acceptă o anumită metodă de plată, vânzătorul va rambursa utilizând metoda de plată care va corespunde, pe cât posibil, caracteristicilor metodei de plată utilizate anterior de consumator. Dacă plata trebuie returnată în contul bancar al Consumatorului, Vânzătorul va returna plata în contul bancar indicat de Consumator (de exemplu, pe formularul de retragere) și, dacă Consumatorul nu indică contul bancar în care trebuie rambursată plata, Vânzătorul va returna plata în contul bancar utilizat de Consumator pentru efectuarea plății în legătură cu Contractul din care se retrage;
10.6.3. Pentru a verifica Bunurile returnate și în măsura în care acestea nu au fost returnate de Consumator în conformitate cu Contractul, pentru a (i) informa Consumatorul cu privire la aspectele constatate și (ii) informa Consumatorul cu privire la prețul redus („Preț redus”), adică prețul minus costurile suportate de Vânzător pentru readucerea Bunurilor la forma în care au fost livrate Consumatorului în cazul utilizării sau deteriorării. Vânzătorul va rambursa Consumatorului numai Prețul redus. În cazul în care se constată că Bunurile returnate sunt deteriorate în mod semnificativ, ceea ce duce la imposibilitatea de a le utiliza în continuare în conformitate cu capacitățile lor funcționale, și este, de asemenea, imposibil să le repare, Vânzătorul își rezervă dreptul de a reduce prețul proporțional cu prețul Bunurilor deteriorate respective. În consecință, nu va exista nicio sumă pentru care Consumatorul are dreptul la despăgubiri.
10.7. In case of exercising the Right of Withdrawal, the Consumer shall be under the following obligations:
10.7.1. To return the Goods that he / she wishes to return to the Seller within 14 (fourteen) days from the date on which the Consumer has notified the Seller of his / her decision to withdraw from the Contract. For the sake of clarity, the time limit provided herein shall be complied with if the Goods are delivered back to the Seller by the Consumer before the expiry of the 14-day period. The Consumer may return the Goods to the address: Orasul Voluntari, Bulevardul Voluntari.102, Judetul Ilfov. Depozite 10, Voluntari 077190, Romania, unless another address is notified by the Seller to the Consumer. The deadline is considered met if the Goods are dispatched by the Consumer before the end of the 14-day period. Please attach, as far as possible, the proof of purchase of the Goods or an electronic proof printed of the purchase of the Goods (including proof of payment for the Goods);
10.7.2. To pay the cost of delivery for the return of the Goods;
10.7.3. To return the Goods that he / she wishes to return in the same conditions in which he / she received them, in the original packaging, accompanied by all the labels, leaflets and any other documents accompanying the Goods;
10.7.4. To bear the reduction in the value of the Goods and as a result to receive the Reduced Price, as the case may be. The Consumer is solely liable for any diminution in the value of the Goods as a result of its use in a manner that goes beyond the need to determine the character, characteristics, and function of the Goods. The Consumer's liability may include, in particular, the inability to put the Goods back on sale, as well as the costs of restoring the Goods to a condition that allows it to be put back on sale in the Online Shop, including the costs of removing defects found as a result of an examination by a specialist (to the extent that these defects result from the use of the Goods by the Consumer in a way that goes beyond what is necessary to establish its nature, characteristics and functioning).
10.8. As a result of exercising the Right of Withdrawal and after receiving the Goods by the Seller, the Contract is legally terminated. In addition, any other contractual relations, depending on the circumstances, which are ancillary to the Contract, are terminated.
10.9. Subject to the provisions of the EO 34/2014, the Right of Withdrawal from a Contract does not apply to the Consumer in connection with Contracts: (1) where the object of the service is a prefabricated product made to the Consumer's specifications or serving to meet his / her individual needs; (2) where the object of the service is a product delivered in a sealed package, which after opening the package cannot be returned for reasons of health protection or hygiene, if the original packaging has been opened after delivery; (3) where the object of the service is Goods which after delivery, due to their nature, are inseparably connected to other things, etc.
11. RECLAMAȚII PRIVIND PRODUSELE
11.1. Se aplică Cumpărătorului care este Consumator:
11.1.1. Toate Produsele oferite în Magazinul online sunt noi, fără defecte și au fost introduse legal pe piața din România. Vânzătorul are obligația legală de a livra Produsele fără defecte. Răspunderea Vânzătorului pentru calitatea serviciilor furnizate conform legii este reglementată de dispozițiile generale aplicabile privind neconformitatea Produselor cu Contractul.
11.1.2. Vânzătorul garantează Consumatorului că Produsele sunt lipsite de defecte la livrare. În special, Vânzătorul garantează că, la livrare, Produsele:
au proprietățile convenite de Părți și, în cazul în care nu există un astfel de acord, proprietățile declarate de Vânzător sau de producător sau pe care Cumpărătorul le așteaptă în ceea ce privește tipul de Produse în cauză,
sunt adecvate scopurilor comunicate de Vânzător sau scopurilor pentru care tipul de Bunuri în cauză este utilizat în mod obișnuit,
corespund din punct de vedere al calității sau al designului modelului sau eșantionului corespunzător, dacă eșantionul sau modelul a stat la baza deciziei privind calitatea Bunurilor,
sunt în cantitatea, dimensiunea și greutatea corespunzătoare și
respectă reglementările aplicabile.
11.1.3. Toate informațiile din Magazinul online sunt furnizate cu bună-credință. Imaginile publicate pe Site sunt fidele realității, dar uneori nuanțele de culoare ale Bunurilor pot diferi ușor din cauza procesului de fotografiere sau a setărilor monitorului Consumatorului, sau pot exista ușoare diferențe în designul/grafica Bunurilor, datorită faptului că unele imagini provin de la producători/furnizori. De asemenea, pot exista erori tehnice sau de conținut, legate de specificațiile tehnice, prețuri, stocuri sau disponibilitatea Produselor, care pot apărea, de exemplu, atunci când se efectuează Comenzi în afara programului de lucru al Vânzătorului etc. Vânzătorul depune toate eforturile pentru a asigura acuratețea informațiilor din Magazinul online, motiv pentru care, pentru a asigura certitudinea informațiilor, toate Comenzile vor trece printr-un proces de confirmare prealabilă înainte de a fi livrate Consumatorului.
11.1.4. Nu se consideră că există o neconformitate dacă, la momentul încheierii Contractului, Consumatorul a fost informat în mod explicit că o anumită caracteristică a Produselor nu îndeplinește cerințele obiective de conformitate și Consumatorul a acceptat acest lucru în mod expres și separat la momentul încheierii Contractului.
11.1.5. În cazul neconformității Bunurilor cu Contractul, Consumatorul poate depune o reclamație către Vânzător în orice formă, în special în scris la următoarea adresă: Orașul Voluntari, Bulevardul Voluntari, nr. 102, Județul Ilfov sau prin e-mail la următoarea adresă: belany.romania@gmail.com. În reclamație, este necesar să:
furnizați datele de identificare ale Consumatorului, numărul Comenzii, data primirii Coletului;
furnizați informații cu privire la obiectul reclamației, în special tipul și data defectului, o descriere cât mai detaliată a defectelor presupuse, însoțită de fotografii ale Bunurilor cu defecte (dacă este posibil, Consumatorul poate furniza o înregistrare video care să documenteze prezența defectelor Bunurilor);
să se definească cererea privind modul de remediere a defectului (înlocuirea produselor cu altele noi, repararea produselor și apoi reducerea prețului sau retragerea din contract)
să se furnizeze datele de contact ale reclamantului, ceea ce va facilita și accelera examinarea reclamației de către vânzător;
să se semneze reclamația de către consumator și să se specifice data companiei.
Reclamațiile care nu conțin elementele de mai sus nu pot fi luate în considerare de către Vânzător. Cu toate acestea, Vânzătorul poate alege să solicite Consumatorului să furnizeze detaliile lipsă din reclamație. Pentru a evita orice dubiu, acest lucru nu exclude sau limitează dreptul Vânzătorului de a solicita Consumatorului detalii suplimentare în legătură cu reclamația.
Pentru a confirma drepturile care decurg din garanții, Consumatorul este obligat să dovedească existența unui Contract între Consumator și Vânzător. Vânzătorul poate solicita Consumatorului să furnizeze confirmarea tipărită a Comenzii și dovada plății ca probe. Refuzul Consumatorului de a furniza Vânzătorului, în termenul specificat de Vânzător sau într-un termen rezonabil de la data solicitării, astfel de detalii constituie o renunțare la reclamație. Nerespectarea obligației de răspuns de către Consumator va fi considerată un refuz de a răspunde la solicitările Vânzătorului.
11.1.6. Vânzătorul are obligația de a informa Consumatorul cu privire la finalizarea și rezultatul procedurii de reclamație prin mijloace electronice, la adresa de e-mail furnizată de Consumator în reclamație sau la orice altă adresă la care Consumatorul poate fi informat cu privire la finalizarea și rezultatul procedurii de reclamație.
11.1.7. În cazul în care Bunurile vândute nu sunt conforme cu Contractul, Consumatorul poate, sub rezerva rezervărilor și condițiilor specificate în Ordonanța de urgență nr. 140 din 28 decembrie 2021:
să solicite repararea sau înlocuirea Bunurilor („Măsuri corective”). Cu toate acestea, se stipulează că Consumatorul are dreptul de a solicita înlocuirea Bunurilor dacă neconformitatea acestora este detectată la scurt timp după livrare, dar nu mai târziu de 30 de zile calendaristice.
Consumatorul nu poate solicita Vânzătorului să ia Măsuri corective dacă acestea sunt imposibile sau disproporționate. Măsurile corective sunt considerate imposibile dacă Vânzătorul nu poate furniza Bunuri identice pentru înlocuire (sau piese de schimb pentru reparații, după caz), inclusiv din cauza lipsei de utilaje sau tehnologie corespunzătoare. Măsurile corective sunt considerate disproporționate dacă impun Vânzătorului costuri nerezonabile în comparație cu alte măsuri, luând în considerare, în mod cumulativ, (i) valoarea pe care ar fi avut-o Bunurile dacă nu ar fi existat neconformitatea; (ii) amploarea neconformității; și (iii) dacă o altă măsură corectivă ar putea fi luată fără inconveniente semnificative pentru Cumpărător.
să declare reducerea prețului sau retragerea din contract, dar numai în cazul în care:
Vânzătorul nu a finalizat reparația sau înlocuirea sau, după caz, nu a finalizat reparația sau înlocuirea în conformitate cu prevederile articolului 12 din Ordonanța de urgență nr. 140 din 28 decembrie 2021 sau Vânzătorul a refuzat să aducă Bunurile în conformitate cu clauza 11.1.7 (a) din prezentul contract;
neconformitatea este descoperită în ciuda eforturilor Vânzătorului de a o remedia;
neconformitatea este atât de gravă încât justifică o reducere a prețului sau dreptul de a rezilia imediat Contractul;
Vânzătorul a declarat că nu va aduce Bunurile în conformitate într-un termen rezonabil sau fără inconveniente semnificative pentru Consumator, sau acest lucru reiese clar din circumstanțele cazului.
Prețul redus va fi proporțional cu prețul rezultat din Contract, pe baza valorii Bunurilor care nu sunt conforme cu Contractul în raport cu valoarea Bunurilor care sunt conforme cu Contractul.
11.1.8. În măsura în care Bunurile achiziționate de Consumator implică o procedură de instalare, orice neconformitate rezultată dintr-o instalare incorectă a Bunurilor va fi considerată echivalentă cu o neconformitate a Bunurilor, numai dacă instalarea a fost efectuată de către sau sub responsabilitatea Vânzătorului sau dacă instalarea a fost efectuată de Consumator, iar instalarea incorectă s-a datorat deficiențelor din instrucțiunile de instalare furnizate de Vânzător. Vânzătorul nu își asumă nicio obligație de a instala Bunurile. Instalarea Bunurilor va fi efectuată exclusiv de Consumator în conformitate cu instrucțiunile de instalare care însoțesc Bunurile, astfel cum pot fi găsite